vrijdag 10 december 2010

Gents Gouda's Glory Christmas Carol



Deze onverkwikkelijke poze treft u aan bij KM3 van de route. HH werd langdurig beziggehouden en HF legde vast. Voor kleine en jonge lezers en kijkers natuurlijk ongeschikt.

Start. De gordijnen openen zich, de zaal zit vol.

Proloog:

HH: hee HF, zullen we deze week een keer op vrijdagmiddag gaan wandelen?
HF: nou dat lijkt me leuk zeg. Hoe komt dat zo?
HH: dat ga ik jou vertellen.
HF: ik ben reuze benieuwd.
HH: de vrouwe heeft haar voet laten inpakken dus ik mag heel lief natuurlijk aangeboden voor haar zorgen
HF: aha, nou dan pas ik me wel aan en wandelen we een keer niet 's-avonds

Zo gezegd niet gedaan

Er verschijnen 2 heren (HH) in beeld. De een links en de ander ernaast. Voor deze gelegenheid natuurlijk eerst in vol ornaat.

HH: mail aan HF met de vraag of woensdag avond dan wel donderdagavond een optie is
HF: mail aan HH dat dan maar donderdagavond
HH: mail aan HF met akkoord

Zo gezegd kwam HF HH ophalen en togen wij naar Gouda
Maar niet nadat eerst met be - en verwondering gekeken was naar de resultaten der voetingreep ten huize van HH. HF besloot met een onderhartriem.

Onderweg:
HF: hoezo dan toch niet de vrijdagmiddag?
HH: nou er was en is sprake van geschillen inzake zorgverlof
HF: aha
HH: inderdaad, maar vreest niet goede vriend volgende week doe ik een nieuwe nutteloze poging
HF: gelukkig

Aldus vervoerden wij ons in de Citroen naar Gouda waarbij StomStom ons voorbeeldig dirigeerde maar waar HF zelfstandig ingreep aangezien hij niet in de rij wilde gaan staan.

In eerste instantie parkeerden wij bij vergunninghouders maar dit bleek niet op de HH te slaan. Raar aangezien wij alle vergunningen hebben. Niettemin viel verplaatsing ons deel waarbij HF opmerkte dat wij hoeveel tijd hadden?
Uiteindelijk parkeerden wij veilig nadat HF ontelbare pogingen (3) had ondernomen om op de stoep te parkeren. Maar goed, we uitstapten.

HH: ik zal ff de parkeermeter vullen
HF: dat is fijn, dan trek ik alvast mijn echte schoenen aan
HH: ok, dan doe ik dat zo wel
Klein intermezzo waarin HH de verschuldigde lokale tax voldeed (betaald parkeren tot 21.00 uur, vanwege koopavond).
HH keert terug en deed mee aan schoenendans.

Plaats van handeling: station Gouda

De HH wandelen naar het van Bergen IJzendoornpark. Vanwege de omstandigheden kon er geen sprake zijn van doorsteking zodoende werd eromheen.
Dat betekent dat we langs de Nieuwe Gouwe Oostzijde en de Katensingel de brug namen het centrum in.

HF: we steken eerst de brug over en daarna steken wij weer terug
HH: wat leuk
HF: ja want er is ter bezichtiging
HH: ach

Via een omdraai op de blekerssingel en een hele hoge brug langs de kazerne naar DE winkelstraat van Gouda met afdruipbomen.

HF: kunnen we zo snel mogelijk uit deze straat?HH: natuurlijk, bij de turfmarkt rechtsaf. De HH liepen verder en omdraaiden de lage gouwe en via bestaande klanten en would be's braken wij op eigener gelegenheid in op de route.

HF: volgens mij moeten wij meer naar ..
HH: weet je dat wel zeker?
HF: uhhh
HH: weet je wat, lopen we eerst verder
HF: wat een goed idee, dan zien we straks wel

Na omzwervingen en zicht op de mooie brug kwamen wij uiteindelijk op het plein.

HF: HH vergeet u de hoeden niet?
HH: ik weet bijna zeker dat het hier was
HF: maar ik zie er niets van
HH: (stilte)



Via het altijd gezellige plein en rondom de St Janskerk en stadhuis kwam er dan een eind aan de route en togen wij wederom richting station. Het sprak vanzelf dat we daar niets gingen drinken.

Plaats van handeling: bij veler boeken in Capelle ad IJssel

HF: zullen we bier drinken?
HH: waarom niet? Wat hebben ze zoal?
HF: bier met 9% maar ook met 6,5
HH: dan lijkt mij de keuze simpel en doeltreffend
HF: inderdaad, 6,5. Doen we er 010 ballen bij?
HH: dat lijkt me wel wat

Daar was de bestelmijnheer en subiet kwam het verlangde.

HH: nog een bier?
HF: lekker!

Maar toen was het toch echt afgelopen en bracht HF HH veilig thuis en wij wensten elkaar.

Tot den volgende keder.

The End.



Als basis van de wandeling kunt u echt wel deze link gebruiken.



De gordijnen sluiten zich en de HH viel een staande ovatie ten deel.

Geen opmerkingen: